BAŞLIK YAZI KARAKTERİ TASARIMININ GÖRSEL KİMLİK TASARIMINDA KULLANIMI: RUSTİK DİSPLAY VE PİNART ÖRNEĞİ

Author :  

Year-Number: 5-13
Yayımlanma Tarihi: 2024-12-21 03:18:24.0
Language : Türkçe
Konu : Tasarım
Number of pages: 171-193
Mendeley EndNote Alıntı Yap

Abstract

Bir kurum ya da markanın kişiliğini ve vizyonunu görünür kılan görsel iletişim ögelerinin tümü kimlik tasarımı çerçevesinde değerlendirilmektedir. Grafik tasarım disiplini ise görsel kimlik tasarımı çerçevesinde yaratılan tüm görsel iletişim unsurlarını ortaya koymakta ve kimlik tasarımlarında akılda kalıcı bir tutarlılık sağlamaktadır. Görsel kimlik tasarımlarının temel unsurunu logo tasarımları oluştursa da bir kimlik tasarımı logo haricinde renk, tipografi, sembol, illüstrasyon, doku gibi farklı birçok görsel öğenin bileşimiyle kurumun kendini hedef kitlesine nasıl tanıttığı, rakiplerinden nasıl ayrıldığı, dış dünyada nasıl algılandığı ile ilgili temel soruları cevaplamaktadır. Görsel kimlik tasarımında tipografi ise kurumun ya da markanın kişiliğini dilin görsel yansıması olan yazıyla aktaran oldukça güçlü bir araçtır. Bu bağlamda tipografinin doğru ve etkili kullanımı, seçimi hatta kimliğe özel şekilde tasarlanarak oluşturulması görsel kimlik tasarımlarında oldukça önemli bir rol oynamaktadır. Bu doğrultuda kurum ya da marka adına tasarlanan başlık (display) yazı karakteri tasarımlarının logo ve kimlik tasarımlarında kullanılan bir grafik anlatım biçimi olduğu saptanmaktadır. Buna karşın, ilgili alan yazın incelendiğinde, başlık yazı karakteri tasarımlarının logo ve görsel kimlik tasarımlarında kullanılmasının önemi ve sürecin uygulama aşamalarını yansıtan çalışmaların olmadığı görülmüştür.

Bu araştırmada bir kurum ya da markaya özel olarak tasarlanmış başlık yazı karakterlerinin görsel kimlik tasarımlarındaki önemi ve nasıl kullanıldığı üzerine incelemeler ve bilgiler sunulmaktadır. Bu bağlamda grafik tasarım disiplini sınırlılığında görsel kimlik tasarımı ve başlık yazı karakteri tasarımları incelenmektedir. Araştırmanın devamında ise Eskişehir Tarihi Odunpazarı Evleri bölgesinde bir sanat galerisi ve rezidansı olarak hizmet veren Pinart Sanat Alanı’nın görsel kimlik tasarım süreci aktarılmakta ve kurum adına tasarlanan Rustik Display yazı karakteri tasarımının görsel kimliğe olan katkısı aktarılmaktadır. Böylelikle araştırma kapsamında belirlenen tüm bulguların uygulama örneğine eşlik etmesi ve aynı zamanda araştırmanın grafik tasarımcılara bir rehber olması amaçlanmaktadır.

Keywords

Abstract

The entirety of visual communication elements that make an institution's or brand's personality and vision visible is considered within the framework of identity design. The graphic design discipline, within the scope of visual identity design, develops all visual communication components, ensuring memorable consistency in identity designs. While logo designs are the primary element of visual identity design, identity design extends beyond logos to encompass a combination of various visual elements such as color, typography, symbols, illustrations, and textures. These elements collectively answer fundamental questions about how the institution presents itself to its target audience, distinguishes itself from competitors, and is perceived by the external world. Typography, in this context, serves as a powerful tool to visually convey the personality of the institution or brand through the written word, which acts as a visual manifestation of language. The proper and effective use of typography, its careful selection, and even its custom design tailored to the identity play a significant role in visual identity designs. In this regard, the design of display typefaces created specifically for an institution or brand emerges as a graphic expression method integral to logo and identity design. However, a review of the existing literature reveals a notable gap: the importance of display typeface designs in logo and visual identity applications and studies reflecting the practical stages of the process remain underexplored.

This study provides an analysis of the significance and utilization of custom-designed display typefaces in visual identity design for institutions or brands. Within this framework, visual identity design and display typeface designs are examined within the scope of the graphic design discipline. The study further presents the visual identity design process of Pinart Art Space, a gallery and residence located in the Historical Odunpazarı Houses district of Eskişehir. It highlights the contribution of the Rustik Display typeface, specifically designed for the institution, to the visual identity. Thus, the study aims to accompany the findings with a practical example and serve as a guide for graphic designers.

Keywords


                                                                                                                                                                                                        
  • Article Statistics