HESAPLAMALI AKIŞKANLAR DİNAMİĞİ İLE YENİ MEDYA SANATININ BULUŞMASI: DİJİTAL DÖNGÜ

Author:

Year-Number: 2021-3
Yayımlanma Tarihi: 2021-11-30 19:21:28.0
Language : Türkçe
Konu : Güzel Sanatlar Eğitimi
Number of pages: 64-74
Mendeley EndNote Alıntı Yap

Abstract

Televizyon, radyo ve basılı yayınları kapsayan medya kavramı, gelişen teknolojinin etkisiyle artan bilgisayar, tablet ve internet kullanımı ile yeni medya kavramına dönüşmüştür. Bu kavramın küreselleşmesinden sanatçılar da etkilenmiş; çağdaş sanatçılar hem melez bir üretim hem de sanat, teknoloji ve insanlar arasında bir etkileşim olan yeni medya sanatını ortaya çıkartmışlardır. Kalıcı bir tanımı olmayan ve hâlâ gelişmekte olan yeni medya sanatı; hesaplamayı yalnızca bir üretim aracından ve interneti ise bir dağıtım aracı olmaktan daha fazlası olarak kullanmakta olan sanattır. Yeni medya sanatının ayırt edici özelliği; sanatla ilgili geleneksel kavramların çoğuna meydan okumasıdır. Bu çalışmada amaç; yeni medya sanatı ve mühendislik alanında kullanılan simülasyonlar arasındaki ilişkinin, sanatsal proje uygulaması özelinde tanımlanmasıdır. Bu proje uygulaması, 2019-20 Eğitim Yılı Bahar Dönemi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Resim-İş Öğretmenliği Doktora Programı GSR6060 İleri Resim Tasarımı II Dersi kapsamında “Yeni Medya Sanatı ve Disiplinlerarasılık” başlığıyla sanatsal bir proje olarak hazırlanmıştır. Çağın dijitalleşmesiyle artan simülasyon kavramı göz önünde bulundurularak ısı transferi uygulamalarında sıklıkla kullanılan doğal taşınım döngüsü, ANSYS CFX programı kullanılarak 3 boyutlu şekilde modellenmiştir. Dairesel ve dikdörtgen formda modellenen döngülerde akışkan olarak kullanılan su, döngü içerisindeki sıcaklık farkından kaynaklanan yoğunluk değişiminin sonucu kaldırma kuvvetleri etkisiyle harekete başlamaktadır. Döngüdeki suyun zamana bağlı hareketi, video formatıyla renklendirilerek ve hızlandırılarak yeni medya uygulamasında kullanılmıştır. Proje uygulamasında, çağımızın dijitalleşmesini de vurgulamak amacıyla dizüstü bilgisayarlar ve tabletlerden yararlanılmıştır. Her bir döngünün farklı bir cihazdan yansıtıldığı tasarımın gece yarısı sunulmasıyla döngüler zamanın göreceliğine ek olarak gün dönümünü yansıtmaktadır. Bununla birlikte döngüdeki zamana bağlı hız dağılımı farklı renk paletleriyle gösterildiğinden sanatsal uygulamadaki her bir döngü, kişisel bir döngü olarak anlamlandırılabilmektedir. Yerleştirmede aşağıya indikçe genişleyen üçgen form oluşturulmuştur. Bu üçgen form, hem İvriz kaya kabartmalarında yer alan kralın kıyafetine benzeyerek Antik çağa göndermede bulunulmuş hem de oluşturduğu “tapınak” benzetimiyle yeni medya sanatı ve Anadolu kültür tarihi ilişkilendirilerek, dijital çağın günümüz sanatında disiplinlerarası yaklaşımın önemi vurgulanmıştır.

Keywords

Abstract

The concept of media, which includes television, radio and printed broadcasts, has turned into a new media concept with the increasing use of computers, tablets and internet with the effect of developing technology. Artists have also been affected by the globalization of this concept, and they have created new media art, which is both a hybrid production and an interaction between art, technology and people. New media art that has no permanent definition and is still in development; it is an art that uses computing as more than just a mean of production and the internet as more than a mean of distribution. The distinctive feature of new media art is that it challenges many of the traditional notions of art. The aim of this study is the definition of the relationship between new media art and simulations used in the field of engineering in terms of artistic project application. This project implementation has been prepared as an artistic project entitled "New Media Art and Interdisciplinarity" within the scope of the GSR6060 Advanced Painting Design II Course at Department of Painting and Crafts Education in Institute of Educational Sciences of Dokuz Eylül University in 2019-20 Academic Year Spring Term. Considering the concept of simulation increasing with the digitalization of the era, the natural circulation loop, which is frequently used in heat transfer applications, has been modeled in 3 dimensional using the ANSYS CFX program. The water, which is used as a working fluid in the loop modeled in circular and rectangular form, starts to move with the effect of buoyancy forces as a result of the density change caused by the temperature difference in the loop. The time-dependent movement of water in the loop has been used in new media application by coloring and accelerating by video format. In the project, laptops and tablets were used to emphasize the digitalization of the age. By exhibiting the installation at midnight, where each loop was presented at a different device, the loops reflect the end of the day and start of the new day in addition to the relativity of time. Moreover, since the time-dependent velocity distribution in the loop is shown with different color palettes, each loop in artistic practice can be interpreted as a personal loop. In the installation, a triangular form that expands as it goes down was created. This triangular form is both a reference to the Antiquity by resembling the dress of the king in the İvriz rock reliefs, and emphasizes the importance of an interdisciplinary approach in today's art of the digital age by associating the new media art with the Anatolian cultural history with the "temple" analogy it creates.

Keywords