yy.’ın ilk çeyreğinde artan bilimsel ve teknolojik gelişmeler insanın içinde bulunduğu durumu yansıtabilmek için kullandığı ifade biçimlerinde farklı bakış açıları geliştirmesini sağladı. Özellikle ikinci dünya savaşı sonrasında hızlı bir değişime giren dünya halkları içinde bulundukları kaotik durumu, geliştirdikleri düşünce akımları ve teknik gelişmelerle aşmayı başardılar. Sanatçılar içinde bulundukları kaotik durumu fikir ve sanat eserlerine dönüştürmek için fotoğraf ve türevlerine yöneldiler, fırça yerini elektronlara ve fotonlara bıraktı. Görece uygulanması daha basit görülerek dışlatılmak istense de sanatçıların dehaları ile birlikte yüz yıl gibi bir süreçte vazgeçilmez birer sanat nesnelerine dönüştüler.
1839 yılı itibarı ile bahsedilmeye başlayan fotoğraf onu takip eden yıllarda geliştirilen yeni görüntüleme teknikleri ile hem bilim hem de sanat dünyasına kapılar açmış oldu. X ışınlarının keşfi ardından elektron ışımasının karakterize edilebilmesi çıplak gözle görülemeyecek kadar küçük olan nesnelere bu yöntemler ile ortaya çıkarılabilmesini sağladı. Hayranlık uyandıracak derecede şekil, renk ve dokuların ortaya konulması sanatçıların ilgisini bu yapılar üzerinden ifade biçimleri oluşturmasına itmiştir. Estetikte yeni arayışlara giren Tyurina sanat pratiklerini elektron mikrografileri üzerine yoğunlaştırmıştır. Suyun doğası üzerinde elektron mikrografik tanımlamalarda bulunarak yaptığı çalışmanın bilimsel birer üretim olmasından ziyade bilimsel elektron mikrografiye estetik bir yaklaşım getirmiştir.
Bu makalede elektron mikrografi kavramının tarihsel gelişim süreci ve bu alanda yapılan uygulamalar araştırılmıştır. İlk mikroskobun gelişimi yapılan mikrografiler tanımlanmış daha sonra fotoğrafın icadı ile fotomikrografinin üzerine yapılan çalışmalar değerlendirilmiştir.
Anahtar kelimeler: Elektron Mikrografi, Fotoğraf, Sanat, SEM,
@article{2020,title={Farklı Kültürler Ve Farklı Nesneler: Anish Kapoor},abstractNode={
yy.’ın ilk çeyreğinde artan bilimsel ve teknolojik gelişmeler insanın içinde bulunduğu durumu yansıtabilmek için kullandığı ifade biçimlerinde farklı bakış açıları geliştirmesini sağladı. Özellikle ikinci dünya savaşı sonrasında hızlı bir değişime giren dünya halkları içinde bulundukları kaotik durumu, geliştirdikleri düşünce akımları ve teknik gelişmelerle aşmayı başardılar. Sanatçılar içinde bulundukları kaotik durumu fikir ve sanat eserlerine dönüştürmek için fotoğraf ve türevlerine yöneldiler, fırça yerini elektronlara ve fotonlara bıraktı. Görece uygulanması daha basit görülerek dışlatılmak istense de sanatçıların dehaları ile birlikte yüz yıl gibi bir süreçte vazgeçilmez birer sanat nesnelerine dönüştüler.
1839 yılı itibarı ile bahsedilmeye başlayan fotoğraf onu takip eden yıllarda geliştirilen yeni görüntüleme teknikleri ile hem bilim hem de sanat dünyasına kapılar açmış oldu. X ışınlarının keşfi ardından elektron ışımasının karakterize edilebilmesi çıplak gözle görülemeyecek kadar küçük olan nesnelere bu yöntemler ile ortaya çıkarılabilmesini sağladı. Hayranlık uyandıracak derecede şekil, renk ve dokuların ortaya konulması sanatçıların ilgisini bu yapılar üzerinden ifade biçimleri oluşturmasına itmiştir. Estetikte yeni arayışlara giren Tyurina sanat pratiklerini elektron mikrografileri üzerine yoğunlaştırmıştır. Suyun doğası üzerinde elektron mikrografik tanımlamalarda bulunarak yaptığı çalışmanın bilimsel birer üretim olmasından ziyade bilimsel elektron mikrografiye estetik bir yaklaşım getirmiştir.
Bu makalede elektron mikrografi kavramının tarihsel gelişim süreci ve bu alanda yapılan uygulamalar araştırılmıştır. İlk mikroskobun gelişimi yapılan mikrografiler tanımlanmış daha sonra fotoğrafın icadı ile fotomikrografinin üzerine yapılan çalışmalar değerlendirilmiştir.
Anahtar kelimeler: Elektron Mikrografi, Fotoğraf, Sanat, SEM,
},author={Fatih TAŞCI},year={2020},journal={Uluslararası İletişim ve Sanat Dergisi}}
Fatih TAŞCI . 2020 . Farklı Kültürler Ve Farklı Nesneler: Anish Kapoor . Uluslararası İletişim ve Sanat Dergisi.DOI:10.29228/iletisimvesanat.47768
Fatih TAŞCI.(2020).Farklı Kültürler Ve Farklı Nesneler: Anish Kapoor.Uluslararası İletişim ve Sanat Dergisi
Fatih TAŞCI,"Farklı Kültürler Ve Farklı Nesneler: Anish Kapoor" , Uluslararası İletişim ve Sanat Dergisi (2020)
Fatih TAŞCI . 2020 . Farklı Kültürler Ve Farklı Nesneler: Anish Kapoor . Uluslararası İletişim ve Sanat Dergisi . 2020. DOI:10.29228/iletisimvesanat.47768
Fatih TAŞCI .Farklı Kültürler Ve Farklı Nesneler: Anish Kapoor. Uluslararası İletişim ve Sanat Dergisi (2020)
Fatih TAŞCI .Farklı Kültürler Ve Farklı Nesneler: Anish Kapoor. Uluslararası İletişim ve Sanat Dergisi (2020)
Format:
Fatih TAŞCI. (2020) .Farklı Kültürler Ve Farklı Nesneler: Anish Kapoor Uluslararası İletişim ve Sanat Dergisi
Fatih TAŞCI . Farklı Kültürler Ve Farklı Nesneler: Anish Kapoor . Uluslararası İletişim ve Sanat Dergisi . 2020 doi:10.29228/iletisimvesanat.47768
Fatih TAŞCI."Farklı Kültürler Ve Farklı Nesneler: Anish Kapoor",Uluslararası İletişim ve Sanat Dergisi(2020)
Antmen, A. (2013). 20. yüzyıl batı sanatında akımlar (5. bs.). İstanbul: Sel Yayıncılık. Aslan, Şan, P. (2010). Çağdaş sanatta nesne ve kişisel uygulamalar. (Yayımlanmamış Doktora
Tezi). Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Seramik Anasanat Dalı, Ankara. Baume, N. (ed.). (2008). Anish Kapoor: past, present, future. The MIT Press, Cambridge. Cooke, L. (2009). Anish Kapoor; Thames and Hudson London, Royal Academy Of Art. Crone, F. and Alexandra von, S. (2008). Anish Kapoor, Prestel, Munich, London, New York. Huntürk, Ö. (2016). Heykel ve sanat kuramları. İstanbul: Hayalperest Yayınevi. Kilimci, P. (2012). Anısh Kapoor’un mekân ve malzeme anlayışı. (Yayımlanmamış Yüksek
Lisans Tezi). Işık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. Kinshasa, Brno, Goa ve Tikrit (ed.). (01.04.2016). Anish Kapoor Coats “Cloud Gate” in the
to-humanity/ Lewinson, J. (1990). Anish Kapoor, Drawings; Tate Gallery, London. Özçelik, Sözeri, M. ve Doğruer, Ergin, N. (2015). Grand palais ‘monumenta serisi’ ve türbine
Route Educational and Social Science Journal, Volume 2(4). Ötgün, C. (2009). Eril ve dişil yapılanma: bir dağ olarak anne (Anısh Kapoor). Sanat ve Tasarım
Dergisi, Cilt 1, Sayı 3. Price, M. (2010). ¨Chronology¨, David Anfam, Johanna Burton, Richard Deacon, Donna de
Salvo, Anish Kapoor, Phaidon Press, New York. Sağlam, F. (2017). Heykelde uzam bağlamında Anish Kapoor’un cloud gate çalışmasına
göstergebilimsel bir yaklaşım. İdil Sanat Dergisi, Cilt 6, Sayı 38, Volume 6, Issue 38. TDK. (05.12.2018). Aydınlık/Karanlık. Erişim adresi: http://tdk.gov.tr/index.php?option=com_content&view=frontpage&Itemid=1